Allmänna villkor - Tvättabonnemang

Allmänna villkor - tvättabonnemang

1. Ditt abonnemang

1.1. Autospa Sverige AB tillhandahåller en abonnemangstjänst som ger tillgång till fordonstvätt på Autospas tvättanläggning.

1.2. Abonnemanget har tre (3) månaders bindningstid för alla nytecknande kunder.

1.3. Abonnemanget gäller för en bil (via registreringsnummer) och berättigar till upp till åtta (8) tvättar per rullande 30 dagar. Om abonnemangstagaren / kortinnehavaren önskar tvätta fler fordon krävs således ytterligare abonnemang för varje tillkommande fordon. Max en tvätt per timme är tillåten.

2. Anslutning och administration

2.1. För att ansluta sig till ett abonnemang måste abonnemangstagaren / kortinnehavaren vara minst 18 år fyllda.

2.2. Abonnemanget aktiveras omedelbart efter genomförd betalning, vilket innebär att du kan börja tvätta ditt fordon direkt under Autospas tvättunnels gällande öppettider. Vid aktivering debiteras 299 kr oavsett vilken dag i månaden det är, och därefter debiteras samma belopp den 1:a varje månad. Till exempel, om abonnemanget aktiveras den 30 november debiteras 299 kr vid aktiveringen och ytterligare 299 kr den 1 december.

2.3. Tjänsten administreras av NETS betaltjänst, där kundspecifik information som debiteringsdag och kortuppgifter lagras. Autospa Sverige AB har ingen åtkomst till kundens kortuppgifter utan hanterar betalningar via en referens som skickas från NETS vid betalningstillfället.

2.4. Debitering sker månadsvis den 1:a vid varje ny månads början.

2.5. Betalning sker med NETS betaltjänst och alla kortbetalningar krypteras för Abonnemangstagaren / kortinnehavarens trygghet.

2.6. Abonnemangstagaren / Kortinnehavaren ansvarar för att en giltig betalningsmetod finns registrerad.

2.7. Abonnemangstagaren / Kortinnehavaren är skyldig att omgående meddela Autospa Sverige AB vid ändring av namn, adress, telefonnummer och andra lämnade uppgifter. Korrespondens från oss skickas till din folkbokföringsadress, e-postadress eller telefonnummer.

2.8. Såvida inte Abonnemangstagaren / kortinnehavaren avslutar prenumerationen godkänner Abonnemangstagaren / kortinnehavaren att avgiften för nästa abonnemangsperiod debiteras från det registrerade betalkortet.

2.9. Om betalning inte kan genomföras (t ex p.g.a. ogiltig betalningsmetod, kortets giltighetstid har gått ut eller att kortet saknar täckning) kommer Abonnemangstagaren / kortinnehavaren att meddelas via e-post att uppdatera sina kortuppgifter. Har ett misslyckat debiteringsförsök skett och Abonnemangstagaren / kortinnehavaren inte har uppdaterat sina kortuppgifter skickas en faktura på det förfallna beloppet till Abonnemangstagaren / kortinnehavarens folkbokförda adress. En administrationsavgift om 50 kronor tillkommer. Om fakturan inte betalas inom den avsedda tiden (10 dagar) påförs en påminnelseavgift om 60 kronor. Skulle fakturan ej vara betald trots påminnelseavgift skickas ärendet vidare för hantering av inkassoföretag. Inkassoavgifter om 180 kronor tillkommer.

2.10. Abonnemangstagaren / kortinnehavaren är ansvarig för att kontakta Autospa Sverige AB om ett misslyckat debiteringsförsök har inträffat och ingen kontakt har tagits av Autospa Sverige AB efter detta. Vid omständigheter utanför Autospas kontroll, såsom tekniska fel eller problem hos tredje part, åligger det alltid abonnemangstagaren/kortinnehavaren att informera Autospa Sverige AB om en misslyckad betalning.

3. Bindningstid och uppsägning

3.1. Abonnemangsperioden är 30 dagar för samtliga kunder efter det att bindningstiden på tre (3) månader har gått ut. Om abonnemanget inte sagts upp enligt nedan förnyas det automatiskt med ytterligare 30 dagar och så vidare.

3.2. Abonnemangstagaren / Kortinnehavaren har rätt att säga upp abonnemanget till abonnemangsperiodens utgång efter det att bindningstiden har gått ut. Detta görs skriftligen till Autospas kundservice antingen via mejl eller fysiskt i butik. Att avsluta sitt abonnemang efter det att bindningstiden hat gått ut, ska uppsägning ske minst en dag innan en ny abonnemangsperiod börjar. I annat fall träder uppsägningen i kraft vid nästkommande abonnemangsperiods utgång, varvid Abonnemangstagaren / kortinnehavararen således debiteras för ytterligare en abonnemangsperiod på 30 dagar.

3.3. Påbörjad abonnemangsperiod / faktureringsperiod återbetalas inte.

4. Ångerrätt

4.1. Ångerrätt gäller enligt lagen om distansavtal. Kunden har rätt att inom 14 dagar från köptillfället ångra sitt köp genom att meddela Autospa Sverige AB detta. Om Abonnemangstagaren / kortinnehavaren har använt abonnemanget under tiden fram till att ångerrätten utövas, ska Abonnemangstagaren / kortinnehavaren betala ordinarie pris för dessa biltvättar enligt Autospas vid var tid gällande prislista. Autospa Sverige AB har härvid rätt att debitera Abonnemangstagaren / kortinnehavaren registrerade betal-, kreditkort för den skuld som härvid föreligger, innan återbetalning av eventuellt återstående medel sker till Abonnemangstagaren /kortinnehavaren.

5. Kortinnehavarens allmänna förpliktelser och förtid upphörande i vissa fall

5.1. Endast registrera bank- eller kreditkort tillhörande Abonnemangstagaren / kortinnehavaren.

5.2. Inte medverka till obehörig eller otillbörligt nyttjande av tvättabonnemanget.

5.3. Att försäkra sig att det registrerande fordonets storlek inte överskrider de maximala mått som gäller för aktuell tvättanläggning samt i övrigt följer de instruktioner som vid var tid anvisas vid tvättanläggningen. Autospa Sverige AB ansvarar ej för icke fabriksmonterad extrautrustning.

5.4. Att försäkra sig om att rätt tvättprogram är valt för respektive fordon. Har man ex ett fordon med takbox eller utrustning på taket som stegar, skyltar, lampor, takräcke etc. skall tvättprogrammet takbox väljas.

5.5. Autospa Sverige AB förbehåller sig rätten att när som helst utföra erforderligt underhåll, stängning pga. kyla, reparation eller förbättring av tvättanläggning, varför tjänstens tillgänglighet inte garanteras. Autospa förbehåller sig också rätten att göra smärre ändringar beträffande öppettider. Ändringar kommer att meddelas Abonnemangstagaren / kortinnehavare i god tid förutsatt om de inte det har inträffat någon akut maskinskada.

5.6. Autospa Sverige AB äger rätt att med omedelbar verkan säga upp Abonnemangstagaren / kortinnehavarens rätt att använda Autospas tvättanläggning, om Autospa har anledning att anta att Abonnemangstagaren / kortinnehavaren bryter mot ovan nämnda bestämmelser. Autospa Sverige AB äger härvid rätt att debitera Abonnemangstagaren / kortinnehavarens betal- kreditkort för skada som Autospa Sverige AB lidit (t ex mellanskillnad mellan rabatterat pris som erhållits vid utnyttjande av abonnemanget och det ordinarie biltvättspriset).

6 Övrigt

6.1. Befrielsegrunder

Autospa Sverige AB är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, krigshändelse, strejk, lockout, blockad, smittspridning, bojkott eller annan omständighet utanför Autospas kontroll. Annan omständighet utanför Autospas kontroll kan vara tekniskt fel som kan uppstå vid tredje part. Förbehållet i fråga om strejk, lockout, blockad och bojkott gäller även om Autospa själv är föremål för eller vidtar sådan konfliktåtgärd. Skada som kan uppkomma i andra fall ska inte ersättas om Autospa förfarit med normal aktsamhet. Autospa ansvarar ej för indirekta skador såvida inte annat föreskrivs i tvingande lagstiftning.

6.2. Ändrade villkor

Autospa förbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna villkor och gällande prislista. Ändringar ska ha verkan mot Abonnemangstagaren / kortinnehavaren från och med en månad efter det att Autospa lämnat meddelande om ändringen, exempelvis via sms eller e-post. Om Abonnemangstagaren / kortinnehavaren inte godtar ändringen har kortinnehavaren rätt att inom nämnda tid säga upp avtalet.

7. Personuppgifter

7.1. Uppgifter om kund behandlas i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protektion Regulation). Om kund önskar information om vilka uppgifter som behandlas av Autospa kommer detta meddelas av Autospa. Kund kan begära rättelse av felaktiga uppgifter.

8. Klagomålshantering och tvister

8.1. Kortinnehavaren hänvisas i första hand till personal vid aktuell tvättanläggning eller vid kundservice vid eventuella klagomål. Om parterna inte kan komma överens, kan kortinnehavaren vända sig till ARN och/ eller domstol.